Unesite fitness u Vaš život

Redovna aktivnost povoljno djeluje na um i tijelo, pomaže u smanjenju stresa, jača mišiće, poboljšava pokretljivost zglobova, izgara tjelesnu masnoću, odstranjuje toksine, povećava gustoču kostiju i još mnogo toga! Nemojte više svom tijelu uskraćivati aktivnost – počnite DANAS…

Spremni za život!

Prije nego počnete proučavati popis prijedloga koje vam nudimo, provjerite smjernice o sigurnosti – ma što činili, činite to na siguran način!

  • Prije vježbanja se zagrijte kako biste spriječili povrede.
  • Ako se ne osjećate dobro, prestanite vježbati i zatražite savjet.
  • Pijte mnogo vode, naročito kada je vani vruće.
  • Nemojte vježbati neposredno poslije obilnog obroka.
  • Prije nego počnete bilo kakav program vježbanja uz pomoć liječnika provjerite svoju kondiciju.
  • Nemojte pretjerivati – vježbate li previše i prebrzim tempom, to neće odgovarati vašem organizmu koji je navikao na sjedilački način života!

Postupno produžavajte vrijeme vježbanja dajte svom tijelu vremena da se prilagodi.

Da bi neka aktivnost bila korisna i da bi se mogla nazvati ‘vježbanjem’, potrebna je izvjesna količina napora. Najpovoljniji raspored vježbanja koji preporučuju stručnjaci je 30-40 minuta ustrajnog fizičkog napora svaki drugi dan. Ako pokušavate izgubiti na težini, pokušajte se ne usredotočiti na to koliko masnoće želite izgubiti. Gubitak težine je samo jedna od pogodnosti vježbanja, ukupan učinak redovne aktivnosti je mnogo snažniji. Vidjet ćete koliko ćete se drugačije osjećati! Imajte na umu da količina energije koju će vaš organizam trošiti ovisi o vrsti aktivnosti, trajanju aktivnosti, omjeru mišićne mase i masnog tkiva, vašoj životnoj dobi, spolu i tjelesnoj kondiciji. Znati ćete da trošite mnogo energije jer će vam biti vruće i disanje će se ubrzati!

Prije nego počnete proučavati popis prijedloga koje vam nudimo, provjerite smjernice o sigurnosti – ma što činili, činite to na siguran način!

Sada ste spremni za početak vježbanja– više nema izgovora… ovdje nudimo za svakoga ponešto!

  • Počnite odmah poslije buđenja – ležite u krevetu i istegnite sve dijelove tijela na sve moguće načine – mnogo brže ćete se potpuno razbuditi.
  • Možda biste mogli ustati ranije i ujutro malo plivati?
  • Automobil parkirajte malo dalje od svog radnog mjesta i pješačite.
  • Siđite s autobusa jednu ili dvije stanice prije odredišta.
  • Mnogo vremena provodite za pisaćim stolom? Ustanite i prošećite svaki sat, da pospješite cirkulaciju krvi. Ne zaboravite se protegnuti, naročito kad ustanete nakon što ste dulje vrijeme sjedili.
  • Umjesto dizala koristite stubište – što više stuba, to bolje!
  • U stanci za ručak prošećite brzim korakom.
  • Zaboravite kratke vožnje automobilom do dućana na uglu - pješačite!
  • Nabavite psa! Ili ponudite susjedu da redovito šećete njegovog psa.
  • Prestanite koristiti daljinski upravljač za televizor, ustanite i promijenite program na starinski način.
  • Kućanski aparati koji rade umjesto vas – zaboravite na perilicu za suđe i perite ručno.
  • Čekate da se skuha ručak? Uzmite vijaču i preskakujte je deset minuta ili plešite uz svoju omiljenu glazbu.
  • Počnite obrađivati vrt – to je jedina vježba čiji rezultati se mogu jesti!
  • Pokosite travnjak.
  • Nabavite mini trampolin za dvorište – ova aktivnost oživljuje i vrlo je zabavna.
  • Operite auto, operite prozore, operite podove!
  • Vježbe u naslonjaču – smislite sve moguće vježbe za gornji dio tijela koje možete izvesti držeći po jednu konzervu hrane u svakoj ruci!
  • Svaki puta kad telefonirate, ustanite i naizmjenično stežite i opuštajte svoje glutealne mišiće.
  • Pri obavljanju kućanskih poslova slušajte glazbu – usput pjevajte i plešite.
  • Posudite uređaj za čišćenje tepiha i temeljito očistite sve tepihe.
  • Češće se poigrajte s djecom, odvedite ih na dječje igralište ili u park, zabavite se s frizbijem ili loptom.
  • Upišite se na tečaj plesa s prijateljem/prijateljicom – plešite salcu, rock ‘n’ roll, bilo što što je brzo i energično.
  • Raščistite nepotrebne stvari – ispraznite tavan, garažu, ispraznite svoje ladice i police.
  • Imate slobodnih deset minuta? Odlična mini vježba je energično hodanje uz i niz stubište!
  • Neposredno prije spavanja ponovite vježbe istezanja koje ste radili ujutro.

Posudite uređaj za čišćenje tepiha i temeljito očistite sve tepihe …

Ne morate propustiti svoje omiljene emisije na televiziji – jednostavno gledajte stojeći! Možete pri tom vježbati na različite načine – džogirati ili stupati na mjestu, skakati, istezati se, raditi vježbe za ruke s one dvije konzerve hrane, koristiti mini trampolin. Možda biste mogli kupiti neku manju spravu za vježbanje, poput stepera ili medicinskog bicikla – mogućnosti su bezbrojne.

Shvaćate?

Kao što vidite, uspostavljanje istinski zdrave navike vježbanja ne mora biti dosadno ili zatupljujuće. Potrudite se tri ili četiri puta tjedno i začas ćete početi osjećati blagodati vježbanja. Kada ste spremni pojačati tempo, posudite nekoliko DVDa o fitnesu ili se upišite na rekreaciju i nikada nećete požaliti!

Da biste imali predodžbu koliko otprilike trošite energije, pogledajte ovaj popis različitih aktivnosti i potrošnje kilodžula na sat:

  • Sjedenje – 360 kJ
  • Stajanje – 420 kJ
  • Polagano hodanje – 780 kJ
  • Umjereno brzo hodanje – 1260 kJ
  • Hodanje uz i niz stubište – 2280 kJ
  • Kućanski poslovi – između 600 i 1200 kJ
  • Vrtlarenje, plesanje, kopanje – između 1260 i 1800 kJ
  • Plivanje (kraul) – više od 1800 kJ (1 kcal = 4.184 kJ)
Callback
×